Conversie optimalisatie
Draai de maximale omzet
Het krijgen van veel bezoekers op een website is mooi, maar als deze niet converteren dan schiet het zijn doel voorbij. Om een goed rendement te behalen is noodzakelijk om eerst de conversie ratio op orde te krijgen. Voor het genereren van betaalde bezoekers begint Seeders daarom vaak met conversie optimalisatie.
Call to action
Conversie optimalisatie begint met het communiceren van de juiste boodschap. Heeft de (relevante) bezoeker het gevoel dat deze op de juiste website terecht is gekomen?
Vervolgens dient de bezoeker aangezet te worden tot actie. Seeders geeft advies over het verbeteren van de Call to Action. Er kan al een verschil in conversie zijn als de button ronde i.p.v. vierkante hoekjes heeft.
Maar Seeders denkt ook mee op strategisch niveau. Als je een product aanbied dat geen concurrentievoordeel heeft, waarom zou de bezoeker dan converteren? Op het internet is het makkelijk vergelijken. Het weggeven van een premium, gratis verzendkosten, een kleine aanpassing in de marge kan het succes van een online strategie bepalen.
ABC testen
Er zijn een aantal basis regels die de conversie omhoog kunnen stuwen, maar daarnaast zijn er verschillende mogelijkheden per bedrijf.
Als er voldoende bezoekers zijn kunnen we ABC testen draaien.
We kunnen zoveel mogelijk meetbaar maken met Google Analytics. Dit is een ongoing process.
Seeders weet waar je het moet zoeken. Meer bezoekers? Of het verhogen van de conversie ratio.